måndag 8 september 2008

Dykdags

Varje dag med Moa blir bara roligare och roligare. Hon är verkligen intresserad av allt å ser så glad ut. Hon försöker skratta, men det går inte riktigt än. Hon älskar att ligga på babygymmet och försöker ta tag i djuren som dinglar ovanför henne. En annan sak som är kul nu när hon blir större är kläderna. Jag tyckte det var jobbigt med annat än bodies innan, men nu känns det lite lättare att använda nån klänning eller tröja.
Idag var det lektion 3 på babysim och dykdags! Man skulle hålla bebisen framför sig (utsträckta armar), få ögonkontakt, säga dyk, doppa bebben och sen dra den till sig under vattnet. Lättare sagt än gjort. Det var grymt svårt att få ögonkontakt med Moa, hon var intresserad av alla andra bebisar och av att tugga på sin hand :) Meeen så småningom gick det vägen och när hon kom upp ur vattnet såg hon lite förvånad ut, sen fortsatte hon tugga hand och titta sig omkring. Med andra ord gick det väldigt bra! Hon är verkligen supersnäll på babysimmet. Finns några som är griniga, framförallt i omklädningsrummet efteråt. Moa bara ler när jag duschar henne och klär på henne, och sitter sen snällt och tittar på mig när jag duschar. Å denna underbara unge :)

Jag har fått grymt många blåmärke på ena låret, ganska stora också. Och ont gör de. Har absolut ingen aning om var dom kommer från. Knäppt. Antar att fotbollen är inblandad, men jag tar hellre smällar än viker undan. Fick en jäkla höfttackling på rumpan igår, lite så där lagom ont idag. Men hon fick veta att hon levde, sprang förbi henne gång på gång. Jag är faktiskt överlycklig över min kondition och att den kom tillbaka så snabbt efter förlossningen. Det finns mycke här i livet att vara glad för.

1 kommentar:

Emma sa...

Visst finns det mycket att vara lycklig över! Att finna kärleken och föda ett friskt barn är inte illa ;-)