torsdag 18 september 2008

Fram med vantarna

japp idag blir det nog vantar på träningen. Brrr, trist. Tur att Moas höstjacka har kommit. En rosa adidas, supersöt :)
Igår tog jag och Moa ett bad, hon e helt galen i vattnet. Plask plask. Jag är riktigt glad att det är åt det hållet. Kanske är en framtida simmare :) Och nu är det inte många millimeter kvar tills hon kan stoppa tån i munnen, framförallt i vattnet när det inte är någon blöja eller några kläder i vägen. Bebisar växer ju i vattnet också, det dom gör på land gör dom i vattnet. Så Moa ligger ju och tar i sina fötter när hon inte är för upptagen med att plaska runt :)
Igår fick hon testa kalvköttspuré, det tyckte hon va mums. Så nu ska jag göra egen köttpuré och om nån vecka försöka byta ut en bröstmjölkmåltid helt. Svårt att veta hur mycke puré hon blir mätt på. Men det är sånt man lär sig. Allt annat är ju svårt till en början.

Usch nu har jag min första riktigt mens sedan juli förra året. Jag hade glömt hur jävlig mensvärken kan vara. Men smärta förtränger man snabbt. Som min barnmorska sa till mig: hade kvinnor kommit ihåg hur ont det gör att få barn hade dom aldrig kommit tillbaka. Min första tanke efter förlossningen var ALDRIG MER. Nu ser jag fram emot nästa barn. Som dock dröjer ett tag :)

Inga kommentarer: