söndag 9 mars 2014

Konditionsträning?

Jag saknar lite konditionsträning känner jag. Har alltid kunnat luta mig tillbaka mot det på jobb, men sen jag började plugga har det inte alls blivit mycket löpning. Idag gav jag mig ut och det kändes ruggigt bra i början, men det dröjde inte länge förrän jag fick håll! Och när jag väl får det så knyter sig verkligen hela magen, så det är inte lönt att fortsätta... Så surt nu när jag väl var ute! Nä, veckan som gick innehöll inga hårda pass precis och ganska korta. Så kan det bli ibland :)
Kollade precis februarimånad och trots en veckas sjukdom fick jag ändå ihop 21 pass. Så det känns bra! Nu när crossfittävlingen är igång blir det inte lika många sådana hårda pass. Veckans workout provade jag på i fredags, den innehåller overhead squats 30 kg (stången sträckt över huvudet, ner i en knäböj) och chest to bar. OHS har jag inte kommit in i riktigt för det krävs ruggigt mycket rörlighet (klarar det precis - vikten är inga problem, men man måste ner i 90 grader minst)) och c2b har jag inte gjort tidigare. Då är det liksom inte bara vanliga pull-ups, utan man ska dra upp sig så pass högt att bröstet nuddar stången. Så med tanke på detta har jag ändå fått ihop ett bra resultat, men ska prova en sista gång :) Hoppas bara mitt lilla halsont inte utvecklar sig till nåt värre... Skitsjukdomar som härjar i familjen...

1 kommentar:

Jenny P sa...

Visst är det roligt att ha koll på sin träning i shapelink, jag är helnellad på den appen!:)
Heja dej i Open!