onsdag 5 mars 2014

Crossfit games

Jag blev till slut övertalad att vara med i Crossfit games :) Detta är en tävling som pågår i hela världen. Varje vecka i 5 veckor framöver släpps en work out. Denna ska man genomföra (jag gör det då självklart ute på Crossfit Sydkusten) och sedan registrera sitt resultat på hemsidan. Jag var tveksam i början dels för att jag saknade information om hela evenemanget, men också för att jag bara tränat crossfit i ca 3 månader. Fick dock en inblick i upplägget och blev införstådd med att tävlingen är till för alla (nybörjare som elit). Så ja, jag tävlar ju inte utan är med för att se vad jag kan prestera och utveckla det till vad jag behöver jobba på. Det är ju iaf riktigt kul, eftersom fler på Sydkusten är med kör man tillsammans och peppar varann :) Så första woden, som det heter, släpptes i förra veckan. Man har från torsdag natt till måndag natt på sig och får göra det hur många gånger man vill. Nu hade jag inte särskilt mycket tid, så jag hann bara göra den en gång vilket jag inte alls är nöjd med. Minst två gånger, så man kan förbättra sig :) Iaf, den första bestod av amrap 10 min 30 DU och 15 snatches på 25kg. Detta innebär att man skulle hoppa 30 st dubbelhopp med hopprep och göra 15 snatches (då går stången från marken, upp över huvudet med sträckta armar i en rörelse) så många rundor som möjligt på 10 minuter (amrap= as many rounds as possible). Min omgång gick okej. Klyddade som fan med repet första rundan, men bytte till nästa och då gick det myyyycket bättre. Så jag körde på och släppte stången när de andra räknat ner till 0. Trodde jag... Musiken var ganska hög och jag hörde fel, så det var väl iaf 5 sekunder kvar, så jag hade utan tvekan hunnit få till fler repetitioner. Hade dock som sagt gärna gjort om det, för det hade garanterat blivit bättre :) Är ändå nöjd, för detta är väl det jag gjort minst och inte är någon jättehöjdare på :)




Drog till med ett marklyft på 120kg igår :)


Inga kommentarer: