fredag 6 april 2012

Långfredag

Idag startade jag dagen med ännu mer kvalitetstid med Moa. Strax efter 9 åkte vi till badhuset för att ha kul :) Hon visade upp sina simkunskaper också. Hon bad mig ställa mig en bra bit från kanten (där hon inte bottnar) och sen simmade hon in till kanten (utan nåt "flythjälpmedel")! Var nån blandning mellan hundsim och frisim, men tycker det är riktigt grymt att hon kan ta sig framåt på djupt vatten. Hon är ju trots allt bara (snart) 4 år. Vi stannade i ca 1½ timme, nästa gång blir det garanterat längre. Vi skulle nämligen vidare in till Skopunkten med mamma. Var på jakt efter sandaler till Moa, och det lyckades jag få med mig hem.

Resten av dagen har varit ganska lugnt. Bortsett från en sjukt envis liten dam nu under kvällen. Vid halv åtta var hon jättetrött och efter en flaska välling somnade hon. Trodde vi. Chrille hann inte mer än ner innan vi hörde henne babbla. Där satt hon i sängen med världens flin :) Så hon fick vara uppe en stund till, och runt 21 var hon trött igen. Fick en flaska välling till (jodå hon är ett riktigt slug) och sen fick vi till sist henne att somna. Men hon är så envis när hon ska sova. Oavsett hur trött hon är så ska hon alltid rulla runt och sätta sig upp när man lagt ner henne. Hennes pigghet bottnar nog i att hon de senaste dagarna tagit två tupplurer per dag pga hennes förkylning. Annars sover hon bara 1 gång om dagen. Eller kan det vara så att vällingen jag köpte igår egentligen är energipulver? :)

Inga kommentarer: