söndag 5 april 2009

Shortsväder!

Åh måtte vädergudarna vara snälla och låta detta underbara väder stanna. Nu är det shorts på jobbet och träning/match som gäller. Lovley. Igår njöt vi verkligen av solen i Malmö när vi strosade runt på gågatan. På kvällen sen var vi dessutom barnfria ett litet tag när vi var ute och käkade med folk på Chrilles jobb. Mycket trevligt!
Känns ännu mer som vår när allsvenskan dragit igång. Lustigt att man alltid längtar till det, men det dröjer inte länge innan man klagar på hur kass fotboll det är :)

Jag önskar ibland (oftast) att dygnet hade fler timmar. Så mycket man ska hinna med. Vi lyckades dock faktiskt klämma in 3 husvisningar i veckan, båda är väldigt sugna. Men om vi skulle hitta ett hus om 2 månader eller om 2 år kan kvitta, för vi trivs så grymt bra i lägenheten. Men det är kul att kika runt. Dessutom tror jag bankerna är lite svårflörtade när det gäller att låna ut pengar i dessa tider. Vi tar det som det kommer helt enkelt. Och det finns ju trots allt andra som har trädgård att grilla i :)

Moa går grymt bra nu. Inte ofta hon sätter sig på rumpan längre :) Hon förstår mycket nu också, känns som om det kvittar vad man säger för hon pekar på rätt sak. Har man en bok som visar två sidor så pekar hon på det djuret tex man säger. Så duktig :) Jag lärde henne en sak häromveckan. Ni som sett Vänner vet precis vad jag menar :) Jag frågade Moa hur gammal hon snart blir och hon höll upp ett finger. Precis som Emma gör när Chandler frågar henne :)

Nu är det tacopaj som gäller. Mumma!

3 kommentarer:

Josefine sa...

Shorts!? Är du galen! Det ä'r ju fortfarande kallt ute! Jag tar inte på mig shorts förrän det är över 20 grader ute, och vindstilla! =)

Kram

Ida o Kasper sa...

Hej hej! Glad påsk från Ida, Pede och Kasper.

Ida och Kasper sa...

Hej igen.. Har du nåt inlägg med bilder från Moas dop? Vi ska döpa Kasper i slutet av maj så det är kul att kika på hur andra gjort. Försökte kolla om jag hitta nåt sånt inlägg men du har ju en massa. Kram