söndag 19 april 2009

Kalas

Igår hade vi alltså Moas 1-års kalas. Det blev bara för släkten, fler hade vi inte fått plats med. Kul var det och Moa fick mycket fint. Jag får nog kalla det hela lyckat :) Chrilles föräldrar och syster var dessutom här nere, så det var himla trevligt!

Finaste tårtan
Och ett fint ljus såklart :)
Ser sådär intresserad ut :)
Men gott va de!
Min kusins son Oliver var med (han är lite mer än 1 månad yngre än Moa)
Moa va lite sådär i början mot Oliver, men sen lekte dom tillsammans
Moa gillar att vara ute, gäller att passa på i de fina vädret
Vi testade såklart rutschkanan som mamma köpt. Mer känt som kasebana i Skåneland :)
Paketöppningen tog jag hand om ;)
Många paket att öppna = tröttsamt :)
Ett urval av alla fina presenter. Kan säga att det ligger en maaassa nya kläder i högen.
Första finfina cyklen stod gammelmormor för
Bordet från mormor är väldigt populärt
Så här trött är man efter sitt första kalas. 18.30 somnade hon!!


Seriepreimären idag kan jag ju nämna också. Ni kan ju ana hur det gick eftersom jag tar det sist.... Ja, förlust med 2-1. Suger rejält. Vi ägde verkligen första halvlek. Jag som spelar back va liksom uppe i anfallet hela tiden. Fick jobba hem typ max 5 gånger. Dom va så utspelade så dom visste varken ut eller in :) Vi tog ledningen också, och brände hur många chanser som helst. I andra tappade vi allt, fattar fortfarande ingenting. Dom kontrade 2 gånger och plötsligt stod det 2-1. Många fler målchanser hade dom egentligen inte, även om dom var lite hetare överlag än oss. Och vi saknade inte chanser heller, men dom smet precis utanför stolpen eller precis över. Nä verkligen trist, även om vi ändå kämpade på ganska bra. Men det är störigt när vi vet att vi kan så mycket bättre. Oh well, nya tag till nästa match :) Min egen insats var ganska okej, gjorde inget wow men heller inget större misstag.

1 kommentar:

Josefine sa...

Det verkar som om det blev ett lyckat kalas. Och t¨rtan såg riktigt smaskig ut... =)

Kram