tisdag 28 april 2009

Ny familjemedlem


Säg hej till vår nya familjemedlem :) Hon är uppskattad som bara den. Tröttnade på att inte kunna tvätta när man ville (dessutom svårt att få tvättid) och springa tre trappor ner och genom hela källaren.
Kom nästan precis hem från träningen och idag gick de bra. Detta underbara väder gör knappast saken sämre. Vid denna årstid har jag dessutom världens bästa jobb! Men, det är en massa nytt som händer på jobbet nu. Jag luktar nedskärningar. Hoppas inte sist in, först ut gäller....
Lagade en god gryta innan och Moa gillade den skarpt :) Kul och skönt nu när hon kan äta allt som vi kan äta. Ibland plockar vi fram burkmat, men det är inte särskilt populärt. Smakar ju trots allt inget vidare. Och det blir såklart mer ekonomiskt att skippa burkmat.
Idag var Moa på BVC för vaccination. Och såklart vägdes och mättes hon. Hon är numera 75 cm lång och väger 9600 gram. Hon har gått upp 4oo gram och växt 4 cm på 2 månader. Finfint! Märkligt att hon inte går ner så mycket som hon springer :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Skönt med tvättmaskin. Jag skulle aldrig klara av att bo i lägenhet utan egen tvättmaskin. Jag vill tvätta när jag behöver utan att behöva boka tid! =)