tisdag 19 februari 2013

Min tur

Så var det det min tur att bli sjuk. Var hemma igår och är hemma idag och jag tror det var 6 år sedan jag var hemma från jobb sist pga av det. Tur man inte är sjuk så ofta :) Tuva kräktes i fredags natt, men det var väldigt lite och hon var pigg och som vanlig på lördagen. Så jag trodde faktiskt bara det var något hon fått i sig. Tydligen inte....Så hon smittade alltså mig. Idag är det iaf betydligt bättre, känner mig bara trött och svag.

Igår låg jag mestadels ner, för jag kunde helt enkelt inte stå upp. När man ligger ner har man mycket tid att fundera :) Moa fyller 5 (!!!) om mindre än två månader, så jag håller på att klura på vad hon ska få. Tänkte mig först en rutschkana, för hon älskar att åka och vara ute (och likaså Tuva). Hon har redan en större, men jag såg en på Toys R Us förra året som också var stor och hade en sväng och som Moa föll för direkt :) Dock kostar den runt 2500:-, vilket blir lite väl mycket. Hon ska ha kalas på Kulhuset också, och det är inte gratis... Så vi skippar rutschkanan, men frågan är då alltså vad vi ska köpa istället? Har lovat att vi ska åka in till Toys R Us en dag så hon kan få peka ut vad hon önskar sig. Vilket lär bli hela affären :)
Det är dessutom mindre än 4 månader till Tuva blir 2 år, så det är lika bra att börja klura på vad hon ska få också :)

Inga kommentarer: