torsdag 7 februari 2013

Måttligt road...

Tuva alltså, stackars liten. Precis när hennes hosta var på väg bort eskalerade den igen. Hon hostade lite igår kväll och lite under natten, men aldrig så pass mycket att jag ens tänkte för en mikrosekund att hon inte skulle till dagis. Så hon lämnades där och sen hörde dom av sig om att jag skulle hämta henne. Hon var pígg och så som vanligt, men hostade en del. Så hon fick inte sova där, för då skulle hon störa dom andra barnen..... Jag frågade om hon kunde sova ute hos dom, för det har hon gjort en annan gång, men det gick visst inte... Så jag fick motvilligt lämna jobb och när vi kom hem la hon sig för att sova middag och då hostade hon till 1 GÅNG! Och sen har hon inte hostat alls mycket under resten av dagen.Som sagt, måttligt  road..........

Oavsett så har Tuvas hosta pågått väldigt länge. Vi snackar månader utan nån vidare uppehåll. Hon var ju hos läkaren förra veckan när hon var sjuk, men det var liksom inget enligt dom. Ringde till barnmottagningen idag för att få en tid, men man måste ha en remiss via vårdcntralen (enligt deras hemsida kan man ringa själv och få tid...). Så imorgon ska jag boka in en ny tid på vc och antingen får dom utreda om Tuva har förkylningsastma eller så får dom helt enkelt skicka oss vidare.

Förresten, jag la ju upp en bild på en säng jag ville köpa till Moa. Den kostade 2700kr på Xxx lutz, men dom hade en annan för 1600kr. Den har dom dessutom extrapris på just nu, så den kostar 1000kr! Så den är beställd och ska hämtas i mars :) Skynket ingår, så hon kommer få en riktig myshörna. Tanken är att köpa en liten tv till henne också så småningom som hon kan ha där :)

Inga kommentarer: