fredag 14 september 2012

Vi provar

Inför årets vinter har jag fixat Vikingkängor till Moa. Kom över ett par i toppskick på Tradera för 300:- (nya går på ca 900:-), så det är jag nöjd med :) Har bara läst gott om dom, förhoppningsvis stämmer det :) Kom också över en POP skaljacka till Tuva billigt! Har en i 86, men hon växer ju aldrig... Så det fick bli en 80:a :)
Nu är det bara vantar som ska införskaffas till Moa, sen är allt fixat inför vintern. Under förutsättning att overallerna passar ungarna. Spännande... :)

 


Annars har det varit en minst sagt intensiv vecka. Vi har slitit som djur på jobb, sen ska man hämta ungarna på dagis, hem och laga mat. Därefter har det varit fotboll nån dag och föräldramöte. De dagar jag inte hämtat barnen har jag jobbat över. Sen ska man hinna med att handla och lite andra vardaglia saker. Huhja! Det har iaf gått jättebra för Tuva under hennes första riktiga vecka. Hon har varit lite ledsen när Chrille gått, men det har gått över snabbt. Förutom några gnälliga stunder under förmiddagen (det blir så påtagligt när hon är trött, hon är likadan hemma) så har det varit fullt ös. Skönt att höra :)
Nu ska jag se om jag kan få Moa i säng, sedan väntar glass och film :)

Inga kommentarer: