torsdag 6 september 2012

Torsdag

Det går fortsatt bra på inskolningen. Igår blev hon lite ledsen när jag sa hejdå, men innan jag hunnit ta på skorna hade de gått över. Idag skrattade hon när jag gick :) Hon har sovit och ätit bra, så allt går verkligen kanon. Förutom att bacillerna angripit henne, men det var väl inte helt otippat :) Det är så himla kul att se hur hon utvecklats bara på dessa dagar också.
Moa är också superglad över att få vara där så mycket nu, så hon vill knappt hem :) Nu när hon är där och får lite utlopp för sin energi och får träffa kompisar så har hon blivit mycket snällare mot Tuva också. Innan antar jag att det var tristessen bla som gjorde att hon mer eller mindre gärna brottade ner Tuva, eller drog i henne osv. Nu erbjuder hon Tuva grejer, vill att hon ska vara med och leka osv. Härligt!

Idag har dom varit på dagis 8-14, så jag har legat i och städat. Framförallt ungarnas rum, blev lite utrensning också. Städningen har kommit lite på efterkälken nu när vi varit bortresta och det renoverats. Rörläggarna skulle komma denna vecka och sätta in badkar, toalett och allt det andra. Så det hoppas jag dom gör.... Sen ska vi bara beställa en spegel och köpa lite smågrejer innan det är helt klart!

Idag är det för övrigt ingen vanlig dag, för det är Chrilles 30-års dag!! Så ikväll kommer mamma, pappa och lillebror med sambo för att fira. Blir god mat och lite tårta på de. Gottigt :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Okej, så det är så det kommer bli som föräldraledig? En storebror som brottar ner lillebror och drar i honom... Låter inte lockande...

Gibson måste lära sig att leka mer själv. Det kommer nog bli svårt för både honom och mig att ställa om. Han har ju haft min fulla uppmärksamhet i tre och ett halvt år...