söndag 29 augusti 2010

Festivalyra

Ännu en underbar helg lider mot sitt slut :) Började fredagen med 4 ½ timme på Palmfestivalen nere i stan. Moa tyckte såklart det var roligast, det var mycket att se, godsaker att äta, mjukisdjur att vinna (dra i snöret där man vinner nåt varje gång är en favorit) och framförallt var där ju karuseller :) Åkte barntåget och tekopparna med världens smile. När hon åkte tåget berättade hon för barnen bakom hur man skulle vrida på ratten och när tåget åkte förbi alla föräldrar ropade hon glatt hej till alla. Så vi hade riktigt trevligt och en sak jag verkligen gillar med marknaden är att man stöter på så många man känner och inte sett på ett bra tag. Vi kom hem med lite smått och gott, tex Roxy huvtröjan till Moa. Äkta faktiskt, finns ett företag i Trelleborg som säljer märkeskläder till barn och dom hade ett stånd med 50% på ordinare pris. På kvällen sen stupade jag i säng :)

Igår blev det ännu en tur till marknaden efter min match. Dock bara jag och Moa eftersom Chrille jobbade. Ville att Moa skulle få åka lite mer karuseller :) Blev bara tekopparna denna gång, eftersom placeringen av karuseller minst sagt var urusel! Bredvid tåget hade dom en karusell med armar och varje gång dom åkte upp och ner så förekom det ett högt pysljud. Extremt högt ska tilläggas. Skulle kunna tro att det strider mot arbetsmiljölagen eller nåt vad gäller antal decibel på allmän plats. Moa var jätteobekväm med de ljudet, likså andra barn som var där så det gjorde mig faktiskt riktigt irriterad. Men vi hade det mysigt ändå :)

Idag var det bara jag och Moa igen och under förmiddagen fixade och donade vi i Moas rum. Var ju på Ikea i veckan och då köpte vi en stor låda, där alla leksaker kan ligga i. Själva lådan har hjul så den är riktigt smidig tycker jag. Så jag byggde ihop den, möblerade om lite och städade. Tog ut skötbordet eftersom det inte används. Förhoppningsvis kommer det användas fler gånger :) Men den tiden, den sorgen som man brukar säga :) Sem tog vi båda en tupplur och därefter blev det en sväng ner på stan. Handlade varsin tröja och även en sparkcykel till Moa. Hon var verkligen superduktig på att åka! Försökte på mig en liten fuling och sa att om hon får den så får hon sluta med napparna. Det var lätt att säga ja i affären men när hon skulle sova var hon envis (ovanligt...) och sa bestämt att tomten skulle få dom. Och det har vi ju faktiskt sagt till henne flera gånger, så det är lika bra att hålla fast vid det. Därefter blev det middag hos mamma och pappa och snart är det dags att stupa i säng igen :) Och förbereder mig på en jobbig natt eftersom Moa har blivit förkyld och just nu ligger och hostar. Sån det-gör-ont-i-halsen-när-man-hostar hosta.






















Inga kommentarer: