fredag 2 april 2010

Positivt överraskad...

...av försäkringskassan faktiskt. Kollade kontot häromdagen och då hade jag fått pengarna för en halv vab-dag i februari. Eftersom jag inte anmälde det samma dag som jag hämtade Moa från dagis var jag helt övertygad om att jag inte skulle få pengarna. Va glad jag är att jag hade fel :) Jag har iofs aldrig haft några problem med f-kassan. Det enda är allra första mammapengen jag skulle få som var alldeles för lite. Men när jag ringde sa en trevlig(!) kvinna att hon såg direkt vad som var fel och dagen efter hade jag fått rätt summa. Så mitt förtroende för dom är ändå ganska stort, men visst påverkas man av alla tidningsartiklar.

Idag tog jag och Moa en tur till Malmö (det är inte bra att åka och shoppa när man är uttråkad) och kom såklart hem med lite nytt till lillan. Men det känns berättigat för att 1) jag måste rensa ut en hel del och då måste man fylla på :) och 2) hon lär inte vuxa ur sin nuvarande storlek (98/104) så himla snabbt som hon gjort med dom andra storlekarna. Fick även handlat lite småsaker som piffar upp köket.

Under eftermiddagen hade vi besök av Carro (kolla gärna in hennes blogg för några fina bilder) och då blev det fika och skvaller. Supertrevligt :) Och ikväll tog jag mig en tur till Willys vilket var väldigt bra planerat eftersom att det nästan bara va jag där :)

Moa i sina nya coola solglasögon och nya fina jacka. Och nedan en supersöt blus. Allt från Kappahl.










1 kommentar:

Caroline sa...

haha, men då vet jag =)