lördag 5 september 2009

En mental kollaps

Så kom de jag väntat på. En mental kollaps. Jag har varit helt tom i huvudet (mer än vanligt) och psykiskt utmattad. Jag tror att stressen inför bröllopet till slut gav mig denna kollaps, ovanpå det har vi slitit som djur på jobbet (mycket förändringar osv). Lägg där till en liten busunge och fotboll. Jag har haft svårt att känna glädje för något, men nu känns det betydligt bättre och går åt rätt håll.

Så veckan som gått har egentligen inte innehållit mycket mer än det vanliga. Babysim i måndags och Moa var helt salig. Hon sprang runt till alla, plaska och skvätte och hade bara så kul. Hon är klart mest social och känns äldst trots att hon inte är det. Och charmar alla gör hon såklart :) Och det går fortfarande lika bra på dagis, en fröken tycker det är så kul att ha henne där för hon e glad hela tiden. Stolt mamma, jajamensan!

Igår var vi i Tomelilla och spelade match mot ett bottenlag. Blev till slut vinst med 3-1, men det var en katastrofal match från vår sida. Tyvärr är det många som tror att matchen är vunnen redan innan. Riktigt trist. Men efter en rejäl utskällning i halvlek så skärpte vi till oss lite och gick segrande ur. Samtidigt förlorade ett av topplagen så just nu ligger vi 2:a, på uppflyttningsplats. Gör vi bara vad vi ska så är det div 3 som gäller nästa år :D
Efter matchen åkte vi hem till mina päron och käkade kräftor och massa annat gott.

Idag blev det en tur in till Malmö och Entré. Slösade runt en 1000-lapp och kanske inte föga förvånande var det bara till Moa :) Blev lite nya kläder, en jättefin hund och vinterkängor. Egentligen borde Chrille fått mest eftersom han blir 27 år idag :) Grattis säger vi såklart!

Här kommer lite bilder från dom senaste veckorna (mest denna :))




Mums med kräftor...som Moa var väldigt intresserad av.

Panacotta till efterrätt (som jag gjorde)

Nytt fint lakan till Moa

Moa vattnar. Så gjorde mormor, då vill hon göra likadant :)
Moa spanar in sina nya fina stövlar.
Finns olika sätt att städa på :) Det är verkligen jättekul för Moa vill vara med på allt. När jag ska tvätta hjälper hon mig att lägga in tvätten i maskinen. När jag lagar mat vill hon upp för att kolla läget och gärna hjälpa till att röra om. Osv osv. Vi låter henne såklart vara med på det mesta.

Älskar att bada :)

Ny fin kofta från dagens shoppingtur. Chrille upptäckte en outlet på väg hem från Malmö och även om dom inte var jättebilliga så hade dom väldigt mycket fint. Kläderna på bilden nedan är också därifrån.


Moas nya vinterskor. Rejäla av ett bra märke som var nedsatta i pris. Me like :)


Den superfina hunden :) Såklart med ett snöre så Moa kan dra den.

2 kommentarer:

Josefine sa...

Gibson var inte lika intresserad av kräftor. Han fick en hel att leka med när vi åt, men han rörde knappt vid den. Satt bara och tittade MYCKET konstigt på den. =)

Och var kan denna outlet ligga? Är det månne något jag har missat? REA, Outlets, rabattkuponger och gratisprover, det gillar jag. Idag fick jag hem några från NESTLÉ som det blir att använda i framtiden, tillsammans med dem jag fick för ett par veckor sen.

Jag förstår den dåliga uppdateringen om det varit så tomt. Det blir så när man haft mycket stressigt, det kommer ett tag efteråt, när allt lugnat ner sig. Det är även då man brukar bli sjuk men det hoppas jag ni fått klara er utan.

Kram

Emma sa...

Jag känner igen det där med kollaps, när det blir för mycket säger kroppen till slut ifrån. Man är inte mer än människa och ibland måste man tillåta sig att bara vara..

Hoppas du mår bättre! Stor kram