söndag 6 september 2009

Grannproblem

Jag har verkligen inte tur med grannar. När jag flyttade hemifrån fick jag en surkärring brevid mig som gnällade så fort man typ pratade för högt. I första lägenheten i Karlskrona hade vi ovanför oss en familj med ett litet barn som va tvungen att ha speciella skor. De va typ tofflor och hon sprang som en galning 6.00, även på helgerna.... I nästa lägenhet i Karlskrona hade vi en alkholist ovanför oss som festade varje helg och festade han inte spelade han iaf hög musik. Ibland satte han igång den 03.00!!!


Nu har vi lite problem här med. Grannarna visar noll respekt. En ganska nyinflyttad familj renoverar som bara den på första våningen. Ska tillägga att det är tillåtet att renovera till 22.00, även på helger.... Men alla vet att vi har en liten unge, så tillåtet eller inte, lite repsekt tycker vi man ska ha. Nu är det inte dom som är det största problemet, för dom brukar faktiskt hålla på längst till 20.00. Grannarna under oss däremot. Deras söner har precis flyttat ut så dom renoverar också. Dom håller mer än gärna på till 22.00.
I lördags fick vi nog. Vi kom hem och nattade Moa. Då var klockan 21.30. Grannarna under kom hem strax efter och vad gör dom då? Jo börjar borra. Respektlös än en gång, men det finns inget att säga. 22.30 drar dom hammaren i väggen och vi hör det från och till i ca 20 minuter. Därefter lägger vi oss och strax efter 23.00 väcker dom oss genom hammaren. Jag var så förbannad att jag inte visste var jag skulle ta vägen. Dagen efter satte vi upp en lapp att det inte bara är oacceptabelt att hålla på efter 22.00 utan också otillåtet. Tror lappen satt uppe i 1½ timme, sen var den borta. Uppenbarligen känner dom sig skyldiga. Kan tillägga att det är ordföranden i brf också. Han om någon ska följa reglerna och föregå med gott exempel! Vi har inte stött på dom sen dess, så det återstår och se om detta kommer utveckla sig... Vi håller iaf på att leta hus/marklägenhet för fullt, men marknaden är snål.

När jag ändå håller på kan jag kräka av mig lite mer. Vi har inte fått bröllopsfotona än, så idag ringde vi fotografen. Då visar det sig att fotona varit klara flera veckor och att hon tappat bort mitt nummer. Trots att hon vid fotograferingen la in det och poängterade att de va väldigt viktigt att hon kunde nå oss när dom va klara. Imorron ska vi iaf äntligen få se dom. Och då ska jag såklart så snabbt som möjligt försöka skicka ut tackkorten. Hade jag velat göra för ett bra tag sen. Nä, hon ska minsann få höra ett och annat!

2 kommentarer:

Carro sa...

Usch, biland kan verkligen det mesta krångla! Det är sällan bara en sak... Har också haft problem med en granne. I min första lya så bodde jag vägg i vägg med en alkoholist. Han spelade musik på nätterna så att golvet vibrerade i min lägenhet. Gick inte atta vara där... Hoppas ni hittar något annat snart då! Marknaden är ju som sagt lite snål nu. Hoppas allt är bra med er! Kram

Josefine sa...

Hoppas bilderna är extra bra när ni fått vänta så länge på dem på grund av ett bortappat nummer. Jag har inte fått ut tackkorten från Gibsons dop än. Det är en månad sen idag. När jag skulle sätta mig ner och knåpa ihop dem tog bläcket i skrivaren slut och sen dess har jag itne fått tummarna loss att köpa nya eller skicka in för framkallning. DÅLIGT JOSEFINE!