måndag 21 september 2009

Mysmåndag

Idag har jag varit ledig! Dagiset hade studiedag så det fanns inte många andra alternativ. Inte för att jag klagar :) Dagen har gått åt till att komma i kapp hushållsarbetet. Det blir tyvärr lidande när man har ont om tid. Så jag har tvättat, strykit maaassa, dammsugit, bytt lakan och plockat undan. Däremellan klämmde jag in en lunch med min kära mamma och ett besök i Malmö. Plus att jag ikväll kommit väldigt långt på tack-korten. Egentligen skulle vi på babysim också, men Moa fick feber under eftermiddagen så det var såklart inget alternativ. Så lillan somnade redan 18.00 och har sovit gott sen dess.

Idag tog potträningen ett steg framåt! Hon brukar peka på pottan och säga kiss, fast det är mer kisch. Så jag tog av henne blöjan och satte henne på pottan. Hon bara flinade och reste sig. Sen dröjde inte länge förrän hon började kissa såklart, så snabbt som attan satte jag henne på pottan igen (vilket inte var särskilt populärt). Så det kom en skvätt där i och då fick hon jättemycke beröm och jag visade henne och berättade att det är just så man ska göra. Hon såg väldigt stolt ut, så det återstår väl att se om hon förstod nåt av de :)

Helgen annars har varit väldigt seg. Eller det är jag som varit riktigt seg, tröttheten efter allt jobb kröp fram. Har försökt ta det lugnt. I lördag var vi ju hos Annika och åt mycket riktigt en väldigt god middag. Igår spelades det match som vi vann med 2-1, efter en väldigt dålig insats av oss. Tyvärr verkade som att den där underskattningen låg och gruvade igen hos många. Men men, 2 matcher kvar och det "räcker" med en seger för att vi ska gå upp!

Inga kommentarer: