söndag 4 maj 2014

Toughest Malmö 2014

Jag har svårt att smälta gårdagen! Kan fortfarande inte fatta att jag VANN :) Det var liksom över 5000 anmälda och riktigt grymma tjejer med, och ändå stod jag som vinnare i slutet! 1:a bland tjejerna och 78:a totalt!!! 
Loppet var fantastiskt roligt! Banan var tuffare och bättre än i fjol.. De första tjejerna drog upp ett jäkla tempo, och jag hängde på hyfsat. Ville inte rivstarta alltför hårt samtidigt som jag inte ville tappa heller. Efter ungefär halva loppet började jag komma in mer och mer i det. Låg väl femma, sexa då. Tog in framförallt på hindren, och när vi sprungit i all sand och jag dessutom problemfritt klarade ringarna (som jag misslyckades med i Köpenhamn) så kände jag bara att jag kunde köra på. In på upploppet låg jag tvåa och det allra sista hindret var en stor ramp man skulle komma upp på. Inte alltför många som klarade den, framförallt inte tjejer. Jag tog sats, tänkte inte så mycket och en bit upp på rampen kastade jag mig upp och fick tag i kanten. Alltså den känslan, när alla står och jublar, den går inte att beskriva. Upp på rampen och där sträcker jag nävarna i luften när jag inser att jag kommer komma in 2:a och dessutom klarat ALLA hinder. Men plötsligt hör jag Chrille stå och ropa: spring för fan, du är första tjej! Jag fattade ingenting, jag var helt övertygad om att den andra tjejen var före ju. Men jag tog mig snabbt ner och sprang in i mål och fick reda på att den andra tjejen inte klarade rampen. Så först in i elitheatet och det resultatet stod sig hela dagen sen :) Så glad och en riktigt härlig känsla! Sprang med det härliga och underbara MIT Tough Team, så härligt att få vara en del av det gänget!
Efter mitt lopp sprang våra duktiga flickor Toughest Kids :) På kvällen åkte jag in och hämtade en stor och fin guldmedalj samt en snygg tröja :)
TACK ALLA NI UNDERBARA FINA MÄNNISKOR SOM STÖTTAT MIG OCH TROTT PÅ MIG! Det betyder oerhört mycket! Framförallt min fina familj och fina föräldrar, utan dom hade det inte varit möjligt! Och tusen tack för alla gratulationer!
Idag blev det 90 min match ;) Benen kändes pigga! Imorgon däremot lär dom inte vara det, men då är det vilodag och välbehövlig massage :)


















1 kommentar:

Jenny P sa...

Så grymt gjort!