måndag 19 maj 2014

Göteborgsvarvet

I helgen var vi i Göteborg, där den primära anledningen var mitt deltagande i Göteborgsvarvet. En härlig och solig dag, och jag såg fram emot det. Har haft ont i min fot i en vecka ca (tror de är någon form av överbelastning) och jag kände av den på uppvärmningen. Funderade några gånger på om jag skulle ta och hoppa av, men det blev så att jag sprang i väg på utsatt tid. De första 5 km flöt på rätt bra och jag kände av foten lite grann bara. De nästa 5 km kändes värre, men jag sprang ändå första milen på 46 min. Då utan att vara särskilt trött och som sagt lite begränsad. Därefter gjorde det mer och mer ont och farten sjönk eftersom jag hade problem med att skjuta ifrån. Så istället för att plåga mig igenom de sista 6 km valde jag faktiskt att hoppa av efter 15km. Vill framförallt inte riskera nåt inför resten av året! Men såklart alltid lite surt att göra så, framförallt eftersom jag är helt övertygad om att jag kommit in på under 1.40! Ångrar dock inte att jag gick av, ångrar nog snarare att jag startade. Foten har jag inte kunnat stödja på sedan dess nämligen... Ska prata med några sjukgymnaster idag och se vad dom säger :)

Men det var ju ingen misslyckad tripp bara för det! Mina svärföräldrar var ju också uppe och mina föräldrar, så vi var ute och käkade gott på lördag kväll. Igår spenderade vi 5 timmar på Liseberg, det var riktigt kul. Moa älskar att åka, men de här gamla vanliga barnkarusellerna på marknader är hon inte  så förtjust i längre. Nu är hon så stor att hon bla fick åka Lisebergsbanan. Vilket hon fullkomligt älskade :) Tuva gillar också att åka, och även hon gillar fart. Fanns nån mindre berg-och-dal-bana som ändå gick snabbt. Det gillade hon :) Och båda flickorna kastade sig i kaninernas famnar när dom traskade runt :) Mycket rolig och härlig dag, och jag och Chrille passade dessutom på att testa den nya Helix. Riktigt kul :)

Inga kommentarer: