torsdag 24 januari 2013

Som vanligt

Jisses vad veckan gått fort! Och ändå har vi inte gjort nåt särskilt precis. Förutom jobbat då :) Och de senaste nätterna har äntligen återgått till det vanliga. Inga avbrott pga magsjuka, förkylningar och tänder. Så vardagarna rullar på med jobb då, dagis och fotbollsträningar. Mer spännande än så är det inte just nu :)

Jag kan ju slänga med en ganska rolig grej som hände på jobb förra veckan. Skulle ut på min runda, cyklar över en väg och ser lite fjädrar flyga omkring. Kollar bak men ser ingenting. Plötsligt börjar massa folk runt om på gatan skrika att jag ska stanna. "Du har en fågel i hjulet" fick jag höra. Tittar ner och jodå, i cykelhjulet (inne i liksom) sitter en fågel och åker runt. Hur i helsike gick det till??? Hur kunde den flyga rakt in i hjulet och dessutom fastna? Det var ingen liten fågel, utan en koltrast eller nåt. En snäll man tog loss den så jag slapp iaf :) Ja, den dog ju inte men såg inte riktigt frisk ut. Tror inte den var det innan den hamnade i hjulet heller. Förhoppningsvis mår den bra nu iaf :)

Inga kommentarer: