måndag 21 januari 2013

Dagdrömmare

Jag kan försvinna helt i min värld när jag är själv. Som när jag cyklar hem från jobb. Eller när jag går på stan (kan gå förbi kompisar/släktingar för att jag är helt inne i min värld). När jag springer på jobb har jag också väldigt mycket dagdrömmeri-tid att spendera :) Jag kan fundera på allt från vad vi ska ha till middag till vad jag ska plugga.

Just plugg har jag funderat på mycket den senaste tiden. Det hade varit kul att sätta igång inom en ganska snar framtid. Men jag måste först och främst komma på vad jag vill plugga. Det finns just nu tre program jag kan tänka mig. Vårdadministratör, juristassistent och redovisningsekonom. Alla är på 2 år, mer än så vill jag helst inte plugga. Men sen ska det vara rätt tillfälle också. Med barnen och framförallt ekonomin. Jag känner mig dock inte stressad i situationen. Jag ska ju jobba många år till :) Jag har medvetet prioriterat att skaffa barn och bilda familj först, och detta är mitt livs bästa beslut! Båda barnen var planerade, och anledningen är att för mig är familj det viktigaste som finns. Min tid att utbilda mig kommer :) Jag har ett jobb som jag trivs på, vilket självklart underlättar.

Ja det är mycket som snurrar i skallen på en. Ljuva minnen och den ljuva framtiden :)

Inga kommentarer: