lördag 30 juni 2012

Det är inte ofta...

... jag sitter här klockan 6 en lördag :) Pigg är jag iaf, har sovit bättre än på länge. Kanske för att Tuva sovit hos oss mer eller mindre hela natten? Hon hostade och gnällde vid 24.00-tiden, och eftersom vi var så trötta tog vi in henne direkt. Annars sover jag ganska dåligt, ligger på helspänd och väntar på att springa in till Tuva. Brukar bli en tur om natten för att ge nappen. Vet inte varför jag ligger och spänner mig om det egentligen... Och Moa har sovit i sin säng hela natten, annars är det populärt att flytta över till vår säng :)

Idag ska jag iaf till Åhus och delta i beachfotbollen där. Jag och några från fotbollslaget. Ska bli himla kul, och jag tror inte det är helt fel att jag kommer hemifrån lite. Den senaste tiden har mest spenderats hemma nu när Tuva varit förkyld och bara gå hemma med barnen är lite segt. Tuva har ju varit gnällig och klängig när hon mått dåligt, och Moa är inte så rolig när hon inte får komma ut och göra nåt. Då blir det gnäll från henne också, och lyssna vet hon inte vad det betyder. Så dels behöver jag kommer iväg lite grann och dels kan mina mammasjuka flickor gott vara ifrån mig lite :) Chrille ska jobba, så det blir en heldag (nästan) hos mormor&morfar. Blir det fint väder så skulle dom åka in till Folkets Park, så dom kommer inte ens märka att jag är borta :)

Den här tidiga tiden kan jag lika gärna vänja mig vid. På måndag (!) är mammaledigheten slut....

Inga kommentarer: