tisdag 21 februari 2012

Tisdag

Den här dagen har gått i ett! Var och handlade i förmiddags och med båda barnen tar det alltid sen stund. Framförallt när Moa behöver kissa och bajsa (jo då i två omgångar) :) Men nu har vi ett välfyllt kök, så det är väldigt skönt :)

Kort därefter hade jag ett besök hos ögonläkaren inbokat. Detta var på eget initiativ, inte för att jag var särskilt orolig egentligen men det är några småsaker som gjorde att jag ville kolla läget helt enkelt. För ev nya läsare kan jag snabbt berätta att jag fick genomgå två ögonoperationer i somras pga näthinneavlossning. Detta drabbar extremt sällan nån i min ålder, och det räcker i 90-95% av fallen med 1 operation. Iaf så såg allt bra ut och jag fick svar på några frågor jag hade :)

Läkarbesöket tog lite längre tid än jag trodde, så det blev bara snabbt hem innan vi drog iväg igen. Till badhuset :) Det blev lite sådär, eftersom varmvattenbassängen var avstängd. Ja Moa hade ju kul ändå, men det var lite för kallt för Tuvas del. Fast hon verkade ganska nöjd med att kolla in allt :) Hon är jätteduktig på att gå när man håller henne i händerna, så hon traskade runt i vattnet och satt och plaskade lite där vattnet är som lägst :)

En intensiv men rolig tisdag :)

Inga kommentarer: