måndag 6 februari 2012

Debuten

Debuten i nya laget i fredags kunde gått bättre och kunde gått sämre. Vi fick sämsta möjliga tänkbara start då det visade sig att vi inte fått med några strumpor, så tränaren fick dra iväg och köpa. Detta innebar stress, lite mer nervositet och knappt någon uppvärmning. Det sistnämna är värst för mig, för jag är en sådan person som behöver mycket uppvärmning. Nåja, vi behöver ju inte snacka resultat ;) Men för min egen del kändes det såklart lite förvirrande i ett nytt lag, då jag inte vet hur lagkamraterna är på plan. Frusterande var det också, för man vill ju så mycket och visa vad man kan. Men det gick väl okej :) Kan ju tillägga att det var första matchen i tävlingssammanhang sedan oktober nån gång, samt att det inte blivit så mycket fotboll på senaste tiden eftersom Moa simmar på just den träningen. Min teknik är ju sådär, eftersom jag inte började spela förrän jag var 18 år så har jag inte fått nån grundträning i teknik. Så jag föredrar helt klart 11-manna fotboll. Men det var kul som tusan att få spela lite, och sen var det himla trevligt att få umgås med nya lagkamrater samt träffa de gamla :)

Inga kommentarer: