tisdag 23 november 2010

Nupp-test

Igår va vi på nupp-test, vilket är som ett helt vanligt ultraljud men dom mäter särskilda hinnor i nacken för att se om det är nåt avvikande. Oftast erbjuds sådana test till kvinnor över 33 år (iaf i Trelleborg), men vi fick erbjudande om att delta eftersom att det var en kvinna som behövde öva på det. Såklart tackade vi ja :) Hon behövde lite bilder som måste vara ur en mer eller mindre perfekt vinkel så vi fick titta på bebisen i 45 minuter. Så mysigt! Och ja, det var bara en trots vilda spekulationer från vissa :) Finns ju tvillingar både på min och Chrilles sida. Iaf så såg allt jättebra ut! Kände märkligt att se hur den rörde sig utan att man känner nåt. Men kul va det och nu längtar man ännu mer :) Fast man har ju inte riktigt tid att längta lika mycke som sist, nu har man en annan trollunge som tar tid och energi :) Men längtan är självklart lika stark!

1 kommentar:

Josefine sa...

Jo, verkligen ordentligt. Det må jag säga! Hur ser resten av hemmet ut? Jag blev jättenyfiken nu...=)

Jag ahde nog aldrig velat ta ett NUPP eller KUB. Jag hade nog inte velat veta om det var något "fel" på mitt barn. Fast å andra sidan, det hade kanske varit bra att förbereda sig? Nej, jag vet inte. Jag hade nog inte velat förbereda mig på det...