söndag 14 november 2010

Nostalgi

Igår var det 1 år sen vi åkte på vår bröllopsresa till Mexico. Jag kikade precis igenom bilderna och har verkligen fantastiska minnen därifrån.

Helgen flyter på lika snabbt som vanligt. Prio här hemma har varit städning. Riktig julstädning :) Är ju inte hemma första advent-helgen, så städningen ska vara klar innan dess. Tänkte hinna med ca hälften denna helg och resten nästa. Blir inget i veckan, för det är en helvetesvecka på jobb :)
Igår köpte jag kläder till Moa som jag tänkte hon skulle ha på julafton. Spande lite efter en klänning först, men helt ärligt så är det alldeles för dyrt! En finare klänning kanske hon inte får tillfälle att använda fler gånger innan den är för liten och dom flesta gick på runt 300:-. Så det blev linne och leggings (båda från HM), som jag är helt övertygad om att hon kommer få användning av fler gånger :)
På tal om trollungen så är hon 100% blöjfri nu! Vår duktiga tjej! Nästa big thing är vid jul då nappen ska lämnas till tomten. Men vi pratar om det jätteofta och hon är liksom med på det så jag tror det kommer gå jättebra :)



Nu ropar Moa på mig: Mamma, kom igen vi måste skynda oss. Det vankas glass hos mormor och morfar ju :) Jag förundras för övrigt fortfarande varje dag över hur jäkla stort ordförråd den lilla tjejen har!




2 kommentarer:

Emma sa...

Oj pratar hon så bra? och blöjfri? Så duktig tjej :-) Tycker själv det känns långt borta med både ordförråd, blöjfri och stt lämna nappen till tomten ;-)
Vore väldigt roligt att träffas snart tycker jag :-)

Ida och Kasper sa...

Tänk att ett år har gått sen ni va i Mexico. Känns som det va igår... herre tiden springer iväg!!

Och snart jul, ja! Perfekt att kunna ge nappen till tomten.

Kram på er!