torsdag 24 juni 2010

En glasshistoria

Igår fick vi äntligen varsin glass på Glassiären! Det har vi sett framemot i ett år nu ;) Problemet var bara att det (som vanligt) var väldigt mycket glass och väldigt varmt ute så det mesta rann ner längs händerna. Våfflan höll inte för all glass heller och plötsligt stod jag där med våfflan i handen och all glass på marken! Men inte tänkte jag låta dyr och god glass gå till spillo, så jag skopade upp den igen och höll mig ifrån den delen som vidrört marken :) Hade inte orkat allt ändå :)

Idag är sista dagen i Karlskrona innan vi rullar hemåt i morron förmiddag. Dagen spenderas nog mest inne i stan på Lövmarknaden. Utomhus tänker jag iallafall vara med tanke på det fina vädret. Moa vaknade 07.15 idag och eftersom jag inte ville väcka dom andra så tidigt så tog vi en promenad. Underbart väder redan då!

I tisdags vi fick träffa lilla Liv. Bara 2 veckor gammal och hur söt som helst. Och det var såklart trevligt att träffa hennes föräldrar också :) Idag hoppas vi få träffa fler trevliga vänner :)

1 kommentar:

Josefine sa...

Därför väljer jag alltid glass i bägare... =)