lördag 12 december 2009

Nytt lag

Så var det redan helg igen! Jag tänkte ta det så lugnt som möjligt eftersom jag haft fotboll lördag, söndag, måndag, tisdag, torsdag och lördag (idag). Lägg där till det eviga springandet på jobb. Mina ben är ganska matta med andra ord. Anledningen till att jag haft så mycket fotboll är för att jag tränat med två lag. Dels med Höllviken och dels med BK Vången. Nu har jag bestämt mig för att spela i Vången nästa säsong. Det har varit så mycket som hänt i Höllviken, och det är svårt att sätta sig in om man inte varit med. Men kort sagt är det styrelsen som är inblandad och deras filosofi går inte ihop med min. Och många andras. Det började med att min tränare bytte lag till Vången och efter allt tjafs i Höllviken och ett par bra provträningar följde jag med. Liksom 7 andra från Höllviken. Jag är grymt nöjd med mitt beslut, även om det är riktigt riktigt tråkigt att vårt lag har splittrats. Men min tid i Höllviken kommer jag alltid att värdera högt!

Annars går livet sin vanliga lilla gång. Var ute och åt god middag och drack en god drink med bästis Carro och kusin Cissi igår. Vi hade verkligen supertrevligt!
Idag började dagen med fotbollsträning och sedan drog jag, mamma, pappa och lillan till Ikea för att köpa vår julklapp som vi ska få av mamma och pappa. En säng till Moa :) Moa tog sin tupplur då (se bild:)), ganska skönt faktiskt. Så slapp jag jaga henne Ikea runt :) Kikade runt lite på andra saker, längtar grymt mycket tills vi fått vårt nya boende. Inredning är nåt av det roligaste som finns! Efter en fika sen hamnade vi hemma och har mest slöat hela kvällen bredvid godispåsen :)

2 kommentarer:

Carro sa...

Ser ju riktigt mysigt ut! Ikea är ju så roligt att gå på. Vi ska nog dit en sväng till helgen och inhandla en och annan julklapp. Hoppas allt är bra med er! Kram

Josefine sa...

Tänk om Gibson kunde somna sådär. Han MÅSTE bråka en lång stund innan han somnar när vi är borta. Är vi hemma somnar han på studs i vagnen. Får hoppas att han växer från det och kan somna var som helst när han blir lite äldre. Varför ska det vara så svårt att bara lägga sig på en filt och somna? =)