torsdag 3 december 2009

Moas första "skol"foto

Och jag har svårt att tro att det kunnat bli bättre :)


Det är så skönt nu när Moa kan prata så mycket. Hon kan ju berätta saker, tex om hon är törstig så säger hon dricka, är hon hungrig säger hon äta, har hon bajsat säger hon bajsa, eller om blöjan är full säger hon blija (=blöja), vill hon ha välling säger hon elli (=välling) osv. Jag har skrivit upp alla ord hon kan, dvs kan säga och vet vad det betyder. Det är helt galet många ord och listan fylls på hela tiden eftersom hon lär sig så snabbt. Det är en helt underbar tid!

1 kommentar:

Josefine sa...

Det kommer blir jäteroligt för henne att ha alla sina ord samlade när hon blir större. Jag var dagbarn hos min moster och hon skrev upp en massa ord och uttryck jag hade för mig, och det är så roligt att läsa det nu. Det var verkligen ord som ingen annan förstod. Apperkuck till exempel, det betydde haklapp i min värld... =)