onsdag 16 december 2009

20

Idag blir Moa 20 månader. 20 månader!!! Helt galet. Bara fyra månader tills hon blir 2 år. Och som ni märkt går tiden snabbt :) Bara 1 vecka till julafton, och lite ledighet. Det är ju aldrig fel. Önskar mig bara snö till jul också. Känns som om det finns hopp faktiskt :) Såg precis att det snöar för fullt här. Jag är dock lite kluven när det gäller snö. Det är ju superfint och supermysigt, men samtidigt påverkar det mitt jobb enormt mycke. Eller, tänk om folk bara hade skottat ordentligt. Istället för en minigång in till brevlådan kan man ju skotta ett så pass stort område så att man kommer in med cyklen :)

Idag hade tomten visst varit på dagis. Så Moa fick med sig en smällkaramell hem. När hon la vantarna på den var det inte så mycket kvar :) Fick även hem andra fina saker som hon gjort. Också fick jag ännu en gång höra att hon är ett litet busfrö :) Idag hade hon sprungit in på toaletten och dragit med sig pappert ut :) Hon har för övrigt energi så det räcker och blir över. Det är fullt ös på dagis och fullt ös hemma sen. Ofta fram till 21.00-21.30. Jag blir trött bara av att tänka på de :)

Moa hjälpte mig att baka lussebullar häromdagen!


1 kommentar:

Josefine sa...

Vilken goding! Hoppas det blev några lussebullar så inte all deg hamnade i magen...=)

Vi har planerat in dagisstart i början av Mars, så tills dess skulle jag vara ledig. Men nu har jag sökt lite småjobb här och var för jag klättrar på väggarna, är lättirriterad och ilsken mest hela tiden. Tur vi har mormor som kan ta Gibson om jag börjar jobba innan dagisstart.

Sen ska jag börja plugga till hösten 2010, något jag sköt upp -08 när jag blev gravid. Då hade jag kommit in och allt, men tyckte det var bättre att vänta. Sen tyckte jag Gibson var för liten i början av denna hösten så då ville jag inte heller börja.