torsdag 5 november 2009

Småtjafs

Ingen missade väl snön igår? Snöade rejält ute på landet så jag var väldigt glad att jag satt i en bil :) Tur man snart ska till värmen. Bara 1 vecka tills vi befinner oss i Stockholm och förmodligen är ännu mer förväntansfulla!

Var med Moa hos doktorn i måndags eftersom hon haft hosta nu i 3 veckor. Läkaren rekommenderade en receptfri hostmedicin att börja med. Saken är ju den att Chrille för ett par veckor sedan var på apoteket och frågade efter nåt och fick svaret att så små barn ska man inte ge nåt. Men nu när vi köpte medicinen står det klart och tydligt från 1 år. Och Moa är redan bättre! Snacka om att jag är förbannad, Moa hade kanske kunna slippa hosta iaf den senaste veckan. Riktigt dåligt! Och när jag ändå är inne på spåret så fick jag kallelse till vaccination idag. Jag är väldigt kluven, men det lutar åt att jag inte ska ta den. Jag har bara ingen bra magkänsla. Visst, jag har barn och ska ut och resa. Men det känns på nåt vis orättvist att jag ska bli vaccinerad när Moa inte kan bli det. Och även om jag inte skulle kunna smitta henne så kan alla andra i världen göra det. Så nej, jag tror jag går på min magkänsla!

Förra veckan sa Moa 3 ord i följd på dagis. Jag ska sitta! Stora flickan :)



1 kommentar:

Emma sa...

löjligt söt ju!!!