lördag 7 juni 2014

Trelleborgs Triathlon

Precis som på nationaldagen förra året så körde jag Trelleborgs triathlon på nationaldagen igår. Om vi ser till förra året då - simning: helt okej, dock utan våtdräkt, cykling: inget vidare, körde på en vanlig 7-växlad herrcykel, löpning: totalt död efter allt kämpande på cykeln, men ändå helt okej.
Så väldigt mycket bättre förutsättningar igår med både våtdräkt och racer :) Målet var att slå personligt rekord, placeringen struntade jag fullständigt i. Väldigt många duktiga elittriathleter med nämligen. Detta är verkligen bara en rolig grej och för att bryta av det vanliga lite.
Loppet igår då... Simningen gick okej, snabbare än förra året men jobbigare med alla människor i år. Folk gick mitt i allt (väldigt grunt) och började simma bröstsim rätt som det var och min våtdräkt var ingen höjdare (man får vad man betalar för...). Den höll värmen, men var väldigt tung. Blev lite seg upp ur vattnet, för dragkedjan ville inte ge med sig på dräkten heller. Växlingen gick ruggigt långsamt, för återigen strulade våtdräkten. Väldigt svår att få av och sen en del av tidstappet får jag själv skylla mig. Ville ha på min snygga lagtröja nämligen, men den var inte helt optimal ;) 
Iväg på cyklingen, och den gick såklart betydligt bättre än förra året. Kändes bra, men har mer att lära :) Kom igång ordentligt på slutet och var riktigt taggad för löpningen. Det är ju lite min grej :) Bra växling och efter inte alls många hundra meter krampar halva ryggen! Ingen aning om varför, kanske efter cyklingen och min ovana på det momentet? Så fort jag ökade takten krampade det mer... Så det var bara till att ta sig runt och i mål kom jag utan att vara trött... Sprang ändå lite snabbare än förra året. Och PR blev det med 5 minuter ändå och bättre ska det bli nästa år :)
Återigen ett väldigt roligt arrangemang och det är så härligt att höra sitt namn flertalet gånger under loppet. Tack alla ni som stöttar och hejar, det är guldvärt <3

 Foto: den goa Jenny Pariola, som så vänligt lånade ut sina cykelskor till mig :) Och inte bara det, hon drog ut mig på en liten tekniktur i veckan. Jag, som aldrig nånsin kört ett cykelpass, blev oerhört glad över det :) 

1 kommentar:

Jenny P sa...

Det var roligt att vara till hjälp!♥