söndag 15 juni 2014

Nordic race

Idag var det dags för ännu ett lopp! Det började inte bra igår, då jag fick en rejäl smäll över smalbenet på vår match. Händer ju såklart aldrig nåt sånt annars... Ja jag har självklart benskydd, men hon träffade uppenbarligen hårt och "rätt". Och även dagen började sådär, på väg till loppet i Köpenhamn kräkte Tuva nämligen. Tack och lov hände det inte fler gånger.
Loppet då, Nordic Race - The warrior, ett 15 km lopp med 25 hinder. Alltså i mitt tycke alldeles för få hinder och inga jätteroliga. Mest löpning, men det var rolig terränglöpning iaf :) Jag är bättre ju fler hinder, och då tycker jag det är snäppet roligare också.  Men jag kom i mål 2:a (inte helt otippat en löpare som vann) och det är jag jättenöjd med. Tiden 1.16.32 på grym terräng, med hinder och en hel del vatten är jag också nöjd med! Förutom en fin medalj vann jag en hel låda proteinbars, en hel låda med energigel och en tröja :) Kände mig stark trots 90 min match igår, så det var dessutom en härlig känsla :)










Inga kommentarer: