söndag 27 april 2014

Piratkalas

Idag var det dags för Moas piratkalas. 11 glada ungar i 2 timmar :) De skötte sig rätt bra själv. Hade lite lekar i rockärmen men det var inte särskilt intressant. Förutom skattjakten :) Överlag gick det bra och Moa fick mycket fint!


Jag har gjort denna :) Egengjord tårtbotten, fylld med egengjord jordgubbsmousse och vaniljmousse och därefter är ansiktet gjort i marsipan.


Självklart var jag också pirat :)


Skattkistan :)


Konfetti och dukning






Godispåsarna som låg i kistan, innehöll även varsin mask :)








Maten! Krokodilblod (hallonsoda), korvskepp (korv med bröd), pirattänder (majs), sjösjukemos (potatismos med grön hushållsfärg), fingrar (pommes) och papegojben (kycklingklubbor) :)

Nu ska jag lägga mig och hoppas på att vakna upp bättre imorgon. Har varit seg och trött i kroppen i några dagar med lite halsont. Igår kände jag mig ett tag tjock i halsen och blev livrädd över att det skulle vara halsfluss igen. Det har inte blivit värre tack och lov. Fortfarande lite halsont, men också lite hosta så jag hoppas bara det är en förkylning. Jäkligt dåligt tillfälle isf, men hellre det än halsfluss igen!

1 kommentar:

Josefine sa...

Helt fantastiskt! =) Men hinner ungarna sitta ner och äta? Nu har jag haft två kalas för Gibsons kompisar och förra året slog jag på stort med tårta och fika och allt, men det var knappt någon som rörde något. De hade inte tid eftersom de ville leka. I år slängde jag ut möblemanget och lät ungarna sitta på filtar och kuddar i köket (det var pyjamasparty) och äta korv med bröd, och sen var det popcorn och chips i soffan. Knappt det hann de med...