lördag 9 november 2013

Löpning

Något motvilligt steg jag upp i morse för att göra mig redo för ett nytt lopp på 1 mil. Älskar lopp, men med tanke på att jag fortfarande känner mig ganska svag så var det lite motvilligt. Idag var iaf tack och lov första dagen på 1,5 vecka då jag inte känt mig yr! Men var ändå taggad, för enligt förhandssnacket var jag favorit till 4:e platsen haha :) Anmälde mig till tävlingsklassen nämligen (dom gick på min tid från Skanörsmilen).  Trodde det var ett "vanligt" lopp, men det var mestadels i skog. Och eftersom regnet vräkte ner sprang vi mest i gyttja. Var riktigt trött i benen, men det kändes ändå helt okej. Var dock mycket vilja idag! Min styrka är slutet, men jag orkade inte riktigt öka och spurta. Kom i mål på 45.06, vilket ändå är en bra tid med tanke på förutsättningarna! Och mycket riktigt knep jag 4:e platsen :):) Efteråt värkte det gott i låren :)  En stund senare var det premiär för Moa, barnloppet på ca 500m. Hon såg extremt målmedveten ut under loppet och precis som sin mamma spurtade hon ifrån några in i mål :) Hon kom i mål som 3:e tjej, och det ska tilläggas att de som kom före var betydligt äldre. Duktiga tjejen <3 Medalj fick hon när hon kom i mål och hon har stolt gått runt med den hela dagen :)


Gyttja var det ja... :)







Lilla hostiga tjejen har jag precis nattat <3 Här pysslar hon om Nalle Puh :)

Inga kommentarer: