söndag 13 oktober 2013

Ljuvliga lördag!

Som rubriken säger hade jag en fantastisk lördag! Jag och Chrille åkte över till Köpenhamn så jag kunde delta i Toughest. Inget optimalt väder, men det var inget jag tänkte på precis för Toughest är så jädrans roligt! Betydligt tuffare än i Malmö, men det gillar jag :) Var bla isbad och dopp i havet så det är därför mina kläder är blöta :) Fick dessutom ta en simtur i havet, för jag klarade inte det ena hindret. Det bestod av gymnastikringar som man skulle svinga sig fram i. Fick bra med fart in i hindret, men det kvittade för nästa ring var alldeles för långt bort. Insåg ganska snabbt att det skulle gå snabbare att hoppa i vattnet och ta en liten straffrunda :) Vilket typ de flesta också fick göra. Svor lite över håll i ca 2 km också, men det försvann när jag hoppade i isbadet :) Slutligen blev det en 3:e plats (av ca 300 tjejer), så jäkla härligt! Av ca 1100 deltagare slutade jag dessutom 96:a, så det är jag självklart också nöjd med :) Fick en stor fin pokal!

Efter loppet käkade jag och Chrille på Vapiano på Emporia, vi minns knappt sist bara vi två var ute :) Mycket uppskattat! Moa och Tuva hängde hela dagen med sin mormor och morfar (tack snälla). Sen blev det hem och byta om snabbt och iväg igen. Då var det dags för guldfest för att fira seriesegern :) Skrattade mycket och hade riktigt kul och blev dessutom för andra året i rad framröstad till årets back av mina kära lagkamrater :) 

Idag jobbar Chrille så det är mys med flickorna som står på schemat. Tur man var hemma i tid och snålade med alkoholen :) Vi ska handla lite, gå en sväng på stan för att se om vi kan hitta innefotbollskor till Moa och i eftermiddag är det dessutom dags för första innepasset för henne :) En alldeles lagom och härlig söndag tycks vänta!





1 kommentar:

Jenny sa...

Härligt!:)
Bra gjort! Hörde att det var lite kyligt av gänget från jobb som också var där... det gör det ännu coolare!!!