måndag 12 augusti 2013

Nu har jag det!

När jag funderar kring brandmannautbildningen, skydd mot olyckor SMO heter den, så känns tanken på att inte komma in inte så jobbig. Utan det är tanken på backup-planen, för även om ekonomi känns intressant så känner jag mig inte helt hundra på att det är något jag vill syssla med. Men jag har ju helt glömt bort en annan utbildning som jag funderat på tidigare, nämligen kriminologi! Det är verkligen något jag kan tänka mig, så det är nya andrahandsvalet. Så får ekonomi halka ner på tredje plats :) Eftersom man måste ha läst företagsekonomi till de utbildningarna i Trelleborg, så tänkte jag läsa in den kursen nu under vårterminen, fast bara om jag inte kommer in på SMO. För säkerhetsskull. Det känns så skönt att ha en plan, och nu kliar det i fingrarna så jag skulle vilja sätta igång med plugget typ nu :)

3 kommentarer:

Emma sa...

Spännande! Funderade inte du på polis också? Skulle säkert också passa dig :-)

Jessica sa...

Jo det stämmer :) dock uppfyller jag tyvärr inte synkraven :/

Jenny sa...

Jag har inte hunnit kolla nere på brandstationen än... men jag återkommer, går det inte att läsa om synkraven på myndighetens hemsida?
Simtesterna vi gjorde för deltid är samma som för SMO. I Trelleborg (eftersom det är en kuststad och det utgår en dykorganisation som sträcker sig längs med hela kusten upp till Kristianstad) så har heltidskåren mycket högre simkrav och särskilt dykkrav.... men det är speciellt för Trelleborgs heltid och gäller inte oss på deltiden.