tisdag 25 juni 2013

Solskydd

Som ni kanske minns brände Moa sig ganska svårt i Turkiet. Pratade med lite andra mammor på jobb som tyckte de va helt sjukt, eftersom jag trots allt använde solskydd 50 och smörjde i omgångar hela tiden. Och när jag tänkte efter har vi använt samma solskydd utomlands tidigare utan problem. Och eftersom jag dessutom också brände mig (trots solskydd då) så skickade jag faktiskt ett mail till dom, skrev vad som hänt och att jag var missnöjd och osäker på om det verkligen gav skyddet det skulle. Väntade mig inget svar, men dom var väldigt intresserade och ville gå vidare med det. Fick svara på en drös med frågor och fick även då informationen om att solskyddet jag använt inte precis är för utomlandssemestrar...Jag påpekade ganska snabbt att denna information inte finns på flaskan, och fick då till svar att dom inte kan få plats med allt på flaskan... Ett jättestort plus dock för att dom hade ersatt medicin och läkarvård om vi behövt det, samt att dom skickade en hel låda med produkter till mig. Så en stor tumme upp för servicen, men Garniers solkrämer kommer jag inte använda igen. Nivea har visat sig vara bäst i test,så vi kör på det nu :)

Med facit i hand skulle vi såklart kört med uv-tröjan hela resan, men vi förlitade oss på solskyddet när Moa så gärna ville bada utan. 
Tuva brände sina armar, trots spf 50 och trots att hon inte var i solen under "de värsta" timmarna. Det var t.o.m en dam som ifrågasatte om vi ens smörjt henne... Och då smörjde jag med spf 50 för glatta livet.... 


Här ser ni mina blåsor som blivit sår och nu lämnat ett inte allt för fint ärr efter sig. Detta är ca 1 vecka efter jag bränt mig...



Moas axlar ca 1½ vecka efter att hon bränt sig. Här ser det bra ut... Tack och lov har hon klarat sig utan ärr.



1 kommentar:

Emma sa...

Fy tusan! Klart man ska klara sig utan att bränna sig så även i den hettan så länge man smörjer ofta. Tröja är alltid bra men inte ska man bränna sig så om man är utan ett tag. Tur de visade på bra service i alla fall!