tisdag 7 maj 2013

Vissa dagar är det okej

Idag är jag hemma med Tuva, som är sjuk. Hon hade feber igår, även på kvällen och halsen är tjock, näsan rinner och hon hostar lite. Idag har hon iaf ingen feber, men är självklart inte helt hundra. Dock ganska pigg ändå. Och idag är det en sådan dag det faktiskt är helt okej att vabba. Tuva är inte gnällig liksom och nu när hon sover sitter jag ute i bikini!!! :) Idag skulle jag kört bil på jobb annars... Så ja, visst förlorar man pengar och det kan vara lite segt att vara hemma och det är framförallt inte kul när ens barn inte mår bra, men idag är det som sagt helt okej :)

Det är samtidigt skönt att sitta ner och ta det lugnt. Har en fysisk vecka framför mig nämligen. Som om det inte var nog med lopp i lördags (tack för alla er fina kommentarer förresten) och match i söndags... :) Veckan ser ut så här:
Måndag - Jobb (springrunda på 2,5 timmar) och fotbollsträning
Tisdag - Vab och barnmys <3
Onsdag - Jobb (förhoppningsvis, isf 3 timmars springrunda), Moas inskrivning på fotbollen och match därefter.
Torsdag - Match med u-laget, därefter så lite som möjligt :)
Fredag - Jobb (sitta i en bil), klippning och sedan middag hos mamma&pappa
Lördag - Simning för flickorna, utomhushäng (om vädret tillåter)
Söndag - Match med u-laget

Eftersom A-laget inte har match på ett tag (efter morgondagens match) och när vi väl har det är jag bortrest, så tänkte jag att det kunde vara kul att prova på med u-laget och spela på en position man inte brukar spela på :) Lika bra att köra på hårt innan man ska chilla i en vecka. Fast jag vet inte riktigt vad det är iofs... :)

Inga kommentarer: