söndag 10 mars 2013

Fin helg!

Den fullspäckade lördagen försvann inte helt oväntat i ett rasande tempo. Efter att vi käkat frukost åkte jag och Moa till hennes simning, och Chrille tog Tuva till hennes simning. Efter Moa var klar åkte vi vidare till min match. Har nog aldrig haft så ont efter en match pga att "min" spelare inte hade kontroll över sin kropp. Hon snubblade över mina ben nån gång och lyckades då sparka mig både över ankeln (idag svullen och blå) på vänster ben och vaden (svullen och sårig) på höger ben. Hon tog dessutom ett brottartag på mig en gång så jag ramlade och fick henne över mig. Efter den attacken har jag skrapsår på ena knäet och ont i armen. Fast det allra sjukaste var att deras ena ledare hotade att sparka ner mig! Det är liksom inte ovanligt med fysisk kroppskontakt när båda vill åt bollen, sen att motståndaren var svagare än mig kan ju inte jag hjälpa... Brukar iofs få höra att det gör ganska ont att möta mig, men ändå... Gamle mor kallade han mig också HAHA! Jag svarade bara att jag inte kan hjälpa att hon inte tål något, sen lade jag inte mer energi på honom. Jag tar sällan åt mig något, däremot blir jag irriterad över vad han sänder ut för signaler till sitt till synes unga lag. Moa befann sig på andra sidan planen, hade han sagt det så hon hört hade det varit en annan femma... Det var även någon av ledarna som kallade någon i vårt lag tjock (vilket hon liksom inte ens är). Vi vann med 7-0, kanske hade dom kunnat prestera bättre om dom lagt fokus på sig själva och inte på oss.... 

Efter matchen åkte jag och Moa förbi McDonald´s, som igår hade ansiktsmålning på schemat :) Ett lejon ville damen bli och när vi kom hem tjöt Tuva i en timme för att hon blev så rädd för henne :) Sen vände det på en sekund och då gapskrattade hon istället och sa hela tiden "Moa lejon" :) Vid fem kom mamma, pappa och lillebror med sambo. Då käkade vi god middag och till efterrätt chokladtårtan jag och Moa bakade i fredags :) Riktigt gott alltihop! Jag fick 4 stycken av dom fina kopparna med fat och en likadan skål samt pengar av mamma och pappa, och fina tulpaner (älskar tulpaner!) och pengar av brorsan och hans sambo. Supernöjd, TACK!

Idag har vi varit på badhuset och badat, efter det blev det en rejäl fika. Resten av dagen innebär onepiece och inomhushäng. Ut i snön och stormen vill vi inte mer!











Inga kommentarer: