söndag 23 december 2012

Mera magsjuka

Helgen har bestått av mycket skratt men en hel del gråt också. Lördagen flöt på bra: storhandling, julklappsspel med barnen, god mat och julklappsspel för oss vuxna. 22.30 gick jag upp för att lägga mig och hann inte ens borsta tänderna innan Moa spydde ner mer eller mindre allt. Så himla tråkigt att hon blev smittad. Hon höll på till ca 03.00, sen tog Tuva över. Konstigt att hon satte igång igen, eftersom det var väldigt många timmar sedan hon spydde sist. Men två gånger hann hon med, sedan var klockan 6.30 och Moa, som vaknade i allt ståhej, ville upp. Sådär kul när man inte sovit något och bytt lakan 300 gånger. Upp gick vi och Moa verkade frisk och pigg och Tuva likaså. Satte oss i soffan och efter en stund slocknade Tuva hos mig. Sov en bra stund, och sen var det fullt ös :) Dom fick varsin julklapp eftersom dom hade haft en jobbig natt. Moa blev överlycklig över Skrållan-dockan och Tuva körde glatt runt sin dockvagn. Sen tog både flickorna en välbehövlig tupplur framåt eftermiddagen. Och var det inte fullt ös innan, så var det de efter att dom vaknat :) Bus och mys har det blivit hela kvällen, och bak av saffransbullar med vaniljkräm. Kan meddela att dom blev jäkligt goda :) Inget kräk på hela dagen, så nu hoppas jag det håller sig borta!
 
Imorgon ska julen firas här, så det har fixats och donats lite. Jag älskar julen, har alltid gjort och med barn är det ännu härligare!
 

Min lilla 4-åring skriver himla fint tycker jag <3
 







GOD JUL PÅ ER

1 kommentar:

Lillan :) sa...

Älskar bara bilden på dig och Moa! hon är ju dig rakt av :-) alla andra bilder va också jätte fina :-) Kraam