fredag 25 maj 2012

Förskoleplats och lite utveckling

Snart är det bara 3 månader tills Tuva ska skolas in på förskolan och jag har fortfarande inte fått besked från kommunen! Trodde dom hade en 4-månaders regel... Nu har jag aldrig varit särskilt orolig eftersom Moa går där, och imed detta kunde jag gå och fråga på avdelningen där jag vill ha in Tuva. Dom hade inte helt oväntat fått besked, och Tuva fick plats. Skönt, men det kan ju inte vara särskilt kul för dom som ska skola in sitt första barn och inte fått besked än.

Tuva har just nu dragit ut alla Moas dvd-filmer, så jag får nog starta dagen med att plocka undan. Som vanligt :) Sen blir det glass på stan och trädgårdshäng i det underbara vädret. Moas pool är uppsatt, så hon badar för fullt i den. Tuva ska få en pool när hon fyller år, vilket är toppen eftersom babypoolen Moa hade har gått i sönder. Funderar dock på att låna mamma och pappas sålänge, så Tuva också kan få bada :)

Lilla Tuva bara babblar hela tiden. Mycket bebisspråk, men också mamma och pappa. Hon kan hej och ja också, och jag tycker hon säger äta. Hon är ju ett matvrak, så det vore inget konstigt :) Sen ropar hon ofta a-a, och jag är rätt säker på att det är Moa. Hon kan lampa, men hon säger a-a till det också. Dock är det mer utdraget, mer som aa-a :) Man märker verkligen till sättet att hon blivit äldre. Snart bara två veckor tills hon blir 1! Hon älskar att vara ute, men man får verkligen hålla koll för allt ska in i munnen. Hon tar några steg, men är fortfarande rätt vinglig :)

Inga kommentarer: