torsdag 7 oktober 2010

Vabbar

Här sitter jag och fattar fortfarande inte hur dagarna kan gå så snabbt! Har knappt gjort nåt annat än jobbat denna veckan, men ändå så. Idag är jag iofs hemma och vabbar, men tiden går lika snabbt ändå. Var precis en runda i stan, lovade Moa en glass innan och sen var jag och kollade mitt knä som jag vred till för 1½ vecka sen. Inget allvarligt, men knappt nån fotboll på 2-3 veckor. Tråkigt, men sant. Moa är hemma från dagis för att hon har riktigt jäklig hosta. Hon får allt sån "klökhosta", verkar som det är mycke slem och skit. Så hon har sovit dåligt i natt och tydligen hade de varit väldigt jobbigt för henne på dagis igår, så därför valde jag att ha henne hemma. Men det är redan bättre, så imorron blir de dagis för henne och jobb för mig :)

I helgen ska de bli lite omändring här hemma! Inget synligt, för det rör sig om våra walk-in-closets :) Var på Ikea häromdagen och handlade hem förvaringssystem. Så det ska fixas och samtidigt ska det rensas ut bland kläderna! Köpte även nya handtag till köksluckorna så dom är utbytta. Från början ville vi ha nya köksluckor, men våra mått fanns inte på Ikea och anlita ett "riktigt" företag e på tok för dyrt. Sen skulle vi egentligen lämna in luckorna för ommålning, men sen ångrade vi oss. Det blir bara att måla över problemen, eftersom vissa luckor är lite halvkassa. Då är det bättre att göra om köket helt inom några år. Men med nya handtag och så småningom ny bänkskiva är vi helnöjda så länge :) På Ikea inhandlades även nya gardiner, krukor och annat smått och gott som piffar upp. Det är kul med inredning!

1 kommentar:

Josefine sa...

Jag satt och tittade förra året men var så pysselsugen så jag gjorde egna. De blev jättebra, tillslut. Men det var verkligen blod, svett och tårar. Jag höll på att bli VANSINNIG på de förbaskade korten innan jag äntligen fick iväg dem, så i år blir det att beställa! Men det lär väl ta lika lång tid att välja som det tog att göra egna. =)

Ha en trevlig omändringshelg! Skönt att få ordning på garderober!