torsdag 21 oktober 2010

4-års kontroll :)

Okej här kommer ett sånt inlägg som kanske kan kallas ett stolt-morsa-inlägg :) Idag var vi på BVC för Moas 2½ års kontroll. Hon utsattes för lite prövningar, saker som för henne var hur lätt som helst eftersom hon lärde sig det för länge sen. Vi fick lite frågor och sen började Moa briljera lite :) Räknade saker, berättade färger, pratade på i långa meningar som alltid så till sist undrade sköterskan om vi inte skulle gå på 4-års kontrollen direkt :) Moa har ju alltid varit lite "duktigare än vanligt", hon har varit tidig med allt, har superlätt för att lära sig och har ett jäkla minne. Minnet har hon inte fått efter mig iaf :) Men det var såklart superkul att höra. Och sköterskan avslutade med att säga njut, ni har en riktigt goding.
Stor har hon blivit också. Väger 14 kilo (med kläder dock) och är 89 cm lång. Just längden reagerade jag på eftersom det inte var så länge sen hon mätte 86 cm. Hon har verkligen växt jättemycke under sommaren. Vilket jag märkt på kläderna :)

Imorron är det lovley fredag, som jag längtat!

1 kommentar:

Sandra sa...

Ni ska vara glad att ni har fått en sån söt och charmig liten unge :) Hoppas allt är bra med er där hemma i kalla sverige ;) Saknar det inte alls ;) Men vi får ta o ses när jag kommer hem på semester nästa år :) Pusskram <3