fredag 3 september 2010

Fotbollsbabbel

Har självklart precis sett Sverige-matchen :) Eller andra halvlek efter att jag fått Moa i säng. Blev Pingu och Lejonkungen innan dess :) Så nu sitter jag här och e ännu mer taggad för vår match imorron! Blir den 6:e i ordningen på höstsäsongen. Det har varit lite blandade resultat, men vi är nog alla ganska besvikna. Vi vet att vi kan, det har vi bevisat mot topplagen, men när vi möter sämre motstånd är det lite vilja som saknas. Men vi ligger ju ändå fyra, vilket jag inte tycker är fy skam. Man ska dessutom tänka på att vi inte ens spelat ihop i ett år. Reslutaten under hösten har sett ut som följer:
* Vinst mot Team Sandby med 6-0. Fantastiskt insats av oss, dessutom hade TS plockat ner 7 st div 2 spelare!
* Förlust mot serietvåan Kick med 0-2. Inget snack om saken, dom var bättre.
* Oavgjort mot BK Olympic 1-1, ett lag som ligger under oss varför vi såklart "borde" vinna.
* Vinst över IFK Trelleborg med 4-3. När det återstod 15 min ledde Ifk med 3-1 och precis innan domaren blåser av för regn och åska sätter vi dit 3-2. Efter en paus kommer vi ut som ett helt annat lag och under den sista kvarten trycker vi in 2 mål och vinner!
* Oavgjort mot Hallands Nation 0-0, ett lag som ligger på nedflyttningsplats... Ingen jättebra insats av oss precis.
Och imorgon är det Hammenhög som gäller! Ska bli skoj!

1 kommentar:

Ida och Kasper sa...

Hej hej!! Visst är det så att magen växer snabbare denna gång. Men jag hade förvisso en rejäl kula redan första graviditeten. Nu tycker jag nästan tillväxten på den "stannat av" lite. Men det är ju vecka 18 nu så det tar nog fart snart igen. Herregud, snart halvvägs. Är ni sugna nu??
Kram