torsdag 25 mars 2010

En tur på stan

Efter jobbet idag tog jag mig en tur på stan eftersom de var lite tid kvar för Moa på dagis. Bäst att utnyttja de maximalt för att 1) hon älskar att vara där och 2) vi betalar fullt pris trots att hon bara är där ca halvtid. Iallafall så hade dom fått in mycke fint, inte minst till Moa :) Ovanligt! Kom hem med lite nya saker, några är födelsedagspresenter. Av oss kommer hon inte alls få mycket när hon fyller år, hon får ju faktiskt saker typ hela tiden. Men jag har köpt en liten leksak och lera iaf :)

Bamsekollektionen på Lindex är jag helt kär i :) Jag kom lagom till dagis sen när dom kom tillbaka från en tur i parken. Där hade dom matat fåglarna så det babblade Moa om hela vägen hem sen :) Det är så kul att kunna föra en konversation med henne nu. Hör nästan varje dag hur duktig hon är på att prata, och det är hon faktiskt! Underbart!

Igår var vi på minisim, äntligen får man väl säga. Förra veckan vara Moa sjuk och gången innan det var det inställt. Varmvattenbassängen är dock avstängd, så vi var uppe i äventyrsbadet. Lite kallare och lite djupare, men ändå kul att barnen kan bada. Igår hade vi fri lek en stund så då tog jag upp Moa i stora "vuxen" rutschkanan och åkte med henne i knäet. Sen kan jag lova att orden åka mer användes och att jag fick mjölksyra i benen efter allt springande i trappan upp :) Men kul som tusan var det!

2 kommentarer:

Sandra sa...

Det verkar då som om att du är dåligt tränad Jessica ;) jag SKA ha en mössa, whatever it takes ;)

Emma sa...

Älskar också bamse-kollektionen :-)
I Karlskrona betalar man samma pris för förskola oavsett hur många timmar de är där, är det annorlunda i Skåne? Är ju bra om det är så eftersom Arvid är ju bara 15 tim i veckan men hade betalat lika mycket för 40 tim/v.

Vad roligt att Moa pratar mycket nu :-)