lördag 27 februari 2010

Smått och gott

Lördagen har gått i shoppingens spår :) Var först en sväng i stan och handlade lite vår och sommarkläder och lite grejer till Moa. Sen blev det en tur till Ikea där det självklart inhandlades en del till nya boendet. Lite sittdynor, en lampa, krukor och hylla blev det bla. Har även spanat in en snygg tv-bänk som ska köpas inom en snar framtid. Typ imorgon :)

Annars har det som sagt varit en ganska jobbig vecka. På jobbet lyckas alla vara sjuka samtidigt, inklusive vikarierna. Så många dagar i februari har vi inte kunnat täcka upp alla och det innebär att man gör dubbelt så mycke jobb. Och sen har jag varit förkyld och Moa har haft hosta som mest visat sig på nätterna. Men nu har jag en veckas semester, min förkylning e lite bättre och Moa sov hela natten. Allt går åt rätt håll :)

Vi fick äntligen spelat vår första träningsmatch i veckan. Dom andra har blivit inställda pga vädret. Vinst blev det med 1-0 också :) Även denna helgens match blev inställd och det va väl tur det för jag tror inte jag kunnat vara med pga förkylningen.

Annars går livet sin lilla gång. Snart dags att flytta, vilket ska bli riktigt skönt. Moa är lika busig som vanligt. Eller ja, nu är det mer trotsåldern som visar sig och jag har en känsla av det kommer bli mycket värre :) Hon babblar som bara den och jag tycker bara hon kan så himla mycket vad gäller allt. Måste dela med mig två roliga ord hon säger: bichup och blapp. Nån som kan gissa vad de betyder? :) För mig är alla Moas ord helt självklara, men jag har svårt eller iaf svårare att förstå andra barn. Men så är det väl med alla :)

Jag har hunnit med att gå på årets bokrea. Tyckte inte där var så jättemycke till mig, men det fanns en del roliga barnböcker. Så Moa fick några böcker av mormor och nån av mig. Till mig själv blev det en bok av Stephen King och Skräckens hus, som handlar om den galna tysken som höll sin dotter inlåst i många år. Har även köpt nya numret av Mama, så nu har jag en massa kul att läsa :)

Moa bläddrar i sin nya Barbapapa bok. Hon själv säger bapapapa :)

1 kommentar:

Josefine sa...

ketchup och napp kanske? =)