onsdag 3 februari 2010

Positivt tänkande

"Är det inte jobbigt att jobba i detta väder?" Den frågan får jag ofta nuförtiden. Självklart har vi brevbärare inte det särskilt lätt i all snö, och då är det viktigt med positivt tänkande och rätt inställning. Det finns inte utrymme för gnällande när man har yrket man har. Tänk om alla kunde tänka så :) Jag kan erkänna att jag svär en del på väg till och från jobb, men idag när jag cyklade hem såg jag en gamling med rullator som hade det betydligt svårare än mig att ta sig fram. Det är liksom alltid nån som har det värre. Jag brukar också tänka att jag ska vara glad att jag har ett jobb som jag trivs med och framförallt tänker jag att snön kommer ju försvinna förr eller senare. Jag är alltid inställd på att det kommer bli jobbigt och på nåt sätt bidrar det till att de blir lättare. För det blir aldrig så jobbigt som jag föreställer mig :)

Självklart är det lätt för mig med positivt tänkande på jobb, eftersom mitt liv för övrigt är helt underbart. Världens bästa familj helt enkelt! Varje dag med Moa är bara så rolig, man blir helt förstummad av vad hon kan och vad hon säger och gör. Vi har aldrig haft nåt problem med henne (peppar peppar) och hon är alltid så glad! Så vad gör lite (okej mycket) snö egentligen?

Inga kommentarer: