söndag 29 juli 2012

Iväg

I fredags åkte vi till min brors sambos mosters stuga i Bräkne-Hoby. Vi var mitt ute i ingenstans, familjen, mamma och pappa, samt brorsan med sambo. Väldigt avkopplande, om man inte haft en sjuk 4-åring och en nyfiken 1-åring som ska springa runt och pilla på allt :) Moa mådde bra när vi åkte, men under kvällen blev hennes hosta riktigt jävlig. Det är inte många hostfria pauser, och samtidigt säger hon att det gör ont i magen och halsen. Så hon har varit väldigt slö och inte alls sig själv. Men det har varit trevligt ändå. Vi har ätit gott, spelat kubb, snackat skit och shoppat på Karlsson :) Köpte mycket inredningsprylar :) Vi åkte hem i går kväll, eftersom Chrille jobbar idag. Han är ju pappaledig, men jobbar sina helger.


Idag är det verkligen tråkväder! Fast då behöver man inte ha dåligt samvete när man sitter och tittar på OS :) Ska se hur Moa mår under eftermiddagen, är hon okej så det blir det en tur in till Ikea. Jag själv håller på att återhämta mig efter en riktigt jävlig förkylning, som suttit i kroppen i 3 veckor nu. Dessutom går jag på penicillin mot en förstoppning i örat. Kåvepenin, vilket skit. Mår inte alls bra av den medicinen. Tur det inte är många dagar kvar. Och som vanligt är jag glad att jag måste ta det och inte ungarna. Önskar jag kunde tagit Moas hosta också. Hoppas innerligen nu att Tuva slipper förkylning och dylikt. 







Inga kommentarer: