lördag 13 juli 2013

Pluggplaner

Jag har funderat och klurat i några månader nu på vad jag vill utbilda mig till. Efter 9 år som brevbärare känner jag att jag vill komma vidare. Jag kan komma vidare på jobb också, men jag vill inte.
Jag är intresserad av ekonomi och skulle mycket väl kunna utbilda mig till något inom det. Redovisningsekonom eller lönekonsult tex. Men jag har under tiden jag funderat också kommit på att jag vill ha ett jobb där det händer något och där jag får vara i rörelse.
Detta yrke har jag funderat på redan för några år sedan, men eftersom det innebär obekväma arbetstider valde jag bort det då när Moa var liten. Jag visste att vi ville ha ett barn till hyfsat tätt, och då kändes det bara inte riktigt rätt med ob-tider. Men nu börjar barnen bli äldre och jag känner att jag verkligen vill försöka utbilda mig till det jag vill. Nämligen brandman! Jag är helt övertygad om att det skulle passa mig perfekt, och det är faktiskt några stycken som sagt det till mig också.

Utbildningen börjar varje termin, så jag ska söka in nu till våren. Men först måste jag klara av ett tufft simtest och ett rullbandstest. Utöver det har jag bra betyg och dessutom lång arbetslivserfarenhet. Så jag hoppas hoppas hoppas allt går vägen :) Gör det inte det så söker jag nästa termin igen, och kanske även utnyttjar reservplanen (söka ekonomiutbildningar) :)

3 kommentarer:

Josefine sa...

Wow! Vilket hopp från ekonomi till brandman! Men det klarar du nog galant! Om inte första gången så kanske andra!

Emma sa...

Stort lycka till, vad spännande!

Jenny sa...

Hej! Trevligt blogg du också har, den ska jag följa! Jag ska skriva hur det kom sig att jag jobbar som brandman, jag hade nämligen ett annat tillvägagångssätt, då jag inte har betyg nog att komma in på SMO.... det kommer i min blogg... så håll utkik! Nu ska jag bara njuta lite av solen! Ha en fin kväll!